Kwalitekst doet een check van je website op de volgende onderdelen:
Communicatie
- Is duidelijk voor wie je website is bedoeld?
- Staat de klant centraal en niet de onderneming?
- Hoe lossen jouw producten en diensten die problemen op?
- Is het belangrijkste probleem van de klant beschreven? Wat is het worst case scenario?
- Roepen de consequenties van hun probleem een gevoel van urgentie opIs de oplossing gecommuniceerd? Call to actions?
SEO/zoekwoorden & metatags
- Met welke woorden vinden mensen nu je site? Kwalitekst vraagt je hiervoor Google Search Console op je site te (laten) installeren. Het stappenplan krijg je toegestuurd.
- Zijn de paginatitels max. 60 karakters?
- Heb je metadescriptions op je site staan? Max. 155 karakters
- URL zoekmachinevriendelijk?
- Alt tags: Hebben de foto's een titel. Zijn ze niet te groot?
- H1, 2 tags? Zoekwoorden erin?
Schrijfstijl
- Is de grammatica en spelling correct?
- Geen gebruik van vakjargon? Eenvoudig taalgebruik?
- Worden bezoekers persoonlijk aangesproken?
- Wordt er een actieve schrijfstijl gehanteerd?
- Is het taalgebruik gevarieerd en worden er synoniemen gebruikt?
- Zijn er geen cliché's?
Beïnvloedingstechnieken
- Staat je origin story op je site: hoe is je organisatie ontstaan?
- Staan er testimonials en verhalen op je site
- Heb je logo's van relevante keurmerken, awards, nominaties?
- Geef je een waardevol en verrassend cadeau weg, bijv. kennis (PDF), gadget?
- Heb je een nieuwsbrief aanmeldformulier of kopje met nieuws op je site
Techniek
- Is je site mobielvriendelijk?
- Is de laadsnelheid goed?
- Welke links zijn er op en naar de site?
- Zijn er indexatiefouten?
- Is er duplicate content?
Let op! Dit is een klein gedeelte van de techniek.
Benader je websitebouwer voor een totaaloverzicht.
Kosten: Eénmalig € 75,-
Als je Kwalitekst de veranderingen laat doorvoeren, dan krijg je een korting van € 25,-